פורסם ב אירופה, צ'כיה

צ'כיה – הבירה היפה בעולם והבירה כמעט חינם

נחתנו בפראג בשעות הצהריים אחרי טיסה של כמעט 4 שעות.

במטוס שלא היה ככ מלא, הבנות בקשו מהדיילות לשבת בשורה הראשונה (השמורה למחלקה ראשונה) ונענו בחיוב. שם ישבו להן בכיף, ציירו ויצרו בשמחה.

בשדה התעופה חיכה לנו האוטו שלנו, פורד סטיישן חתיך ואוטומטי (!). מרגע זה אנחנו מרגישים לגמרי אירופה!

,טיפ🦉: את האוטו שכרנו ל3 ימים, ואחרי יום סגרנו עסקה לשכירות של חודש שהוזילה לנו את המחיר לכ-25$ ליום כולל ביטוחים. (חסכון של כמעט חצי מחיר) כשהגענו להחליף את הרכב ביום השלישי, בגלל שזו היתה אותה החברה, אישרו לנו להשאר עם אותו האוטו.

טיפ🦉🦉: יש הבדלים משמעותיים במחיר השכרת הרכב בין המדינות השונות באירופה,  בפראג למשל, היה ממש זול לעומת כל ארץ אחרת שהשכרנו בה. אנחנו שכרנו באתר הזה, אחרי שבדקנו בכל החברות הגדולות והמוכרות, זהו אחד האתרים הגדולים להשוואת מחירים להשכרת רכב במחירים הכי זולים כולל ביטוח.

וגם חיכתה לנו הפתעה – מני ממטרה – מצאנו באוטו שלנו דיסק ילדים בעברית(!!!), של אמן ילדים, מני ממטרה (שלא הכרנו קודם), הבנות הופתעו והתרגשו מהמציאה המעולה, ומאז מקשיבות לדיסק בכל נסיעה. תוך יום או יומיים כבר כל המשפחה זמזמה את המוסיקה וכעבור שבוע שבועיים כבר דיקלמנו את המילים כולל קטעי דיבור וחיקויים.  אפילו גלי הקטנה התמכרה!

יצאנו עם הפנים דרומה לאתר קמפינג מקסים, שנמצא על אגם מהמם.

הגענו לחדר שלנו די מאוחר ונכנסנו ישר למיטות, מתברר שלמרות שזאת תחילת העונה, אתרי הקאמפ מלאים בסופ"ש.
 בבוקר התעוררנו לנוף מקסים וארוחת בוקר פשוטה ועם זאת טעימה כמעט כמו בבית וכללה: ביצים, ירקות, גבינה ולחם טרי. מה יכל להיות טוב מזה?

אחרי ארוחת הבוקר, הגענו לאתר הקאמפ הבא שלנו, שם היה למזלנו מקום וסגרנו לשני לילות.
המקום מקסים, נמצא ממש על נחל ואפשר להכנס לרחוץ במים או לקחת סירת משוטים.

בבוקר יצאנו לטייל במסלול נחמד לאורך הנחל, הגענו לבית קפה קטן בו כולם עוצרים לשתות…בירה! זה מדהים לראות כמה בירה אנשים שותים כאן, ממש בכל הזדמנות. והמחיר בהתאם כ-1€ לחצי ליטר(!!). הבנות נהנו מגלידה וכך נהננו לרבוץ על הדשא בשמש הנעימה.

בשעת צהריים עלינו על סירה קטנה שהעבירה אותנו לגדה השניה של הנחל, למסעדה קטנה אחרת, ואכלנו שם ארוחת צהריים צ'כית קלאסית; פרוסת גבינה עטופה פירורי לחם מטוגנת (כמו שניצל) עם צ'יפס. סלט ירקות טרי וטעים, שניצל עם קוביות תפו"א מאודה, פירורי בצק מאודים (סוג של תבשיל כמו פסטה) מוגש ברוטב עגבניות.  הכל היה טעים מאוד.

בערב הדליקו מדורה במרכז הקאמפ, בזמן שהבנות שחקו במשחקי מחשב, גלי כבר נרדמה, יצאנו מואב ואני לפטפט עם האנשים שהתארחו בקאמפ. במיוחד עם בחור סיני שנמצא ברילוקיישן בגרמניה (דרזדן) בחברה שמייצרת פנסים לרכב, היה מעניין לדבר איתו כי בדיוק חזרנו מסין וזה העלה המון נושאי שיחה מרתקים…

בשבוע שלאחר מכן, התקרבנו לפראג, והתארחנו בקאמפ מפנק ביותר שנקרא אוהייס. גרנו במעין דירונת נחמדה. קיבלנו שידרוג, ובמקום 2 חדרי שינה שהזמנו קיבלנו 3.

הבנות התרגשו כל כך, כי בפעם הראשונה השנה, היה לכל אחת חדר משלה!
הקאמפ מאורגן ומאובזר ויש בו כל מה שמטייל רוצה או צריך לטיול ובמיוחד עם משפחות והכל חדש, נקי ומטופל ברמה גבוהה ביותר.
לילדים יש בריכה מחוממת ובריכה חיצונית (היתה סגורה עדיין), מתחם טרמפולינות אדיר! אחד המקומות האהובים עלינו בקאמפ.

אומגה לילדים, מתקנים (מגלשות נדנדות וכד), מגרש כדור עף, ארגז חול.
משחקייה – חדר שלם עם משחקים כמו בגן, ג'ימבורי, בובות, לגו, לבני עץ ועוד.
משחקי שולחן – הוקי אוויר, כדורגל שולחן
אזור מכונות כביסה ומייבש, מדיח כלים ומסעדה.
מה יכל להיות טוב יותר מזה?

השבוע עבר בנעימים, הבנות לא רצו לצאת בכלל מהקאמפ. בחג השבועות החלטנו לנסוע לפראג, הבנו שעדיף לא להגיע לפראג עם האוטו אז הגענו עד לתחנת מטרו, החננו ונסענו ברכבת התחתית.
כבר בתחנה הראשונה עלו שני פקחים שבקשו לראות את הכרטיסים שלנו. ואז התברר, שהיינו צריכים להדפיס תאריך על הכרטיסים לפני שעלינו לרכבת, אבל אנחנו לא ידענו את זה😣😣 (כלומר, אלו כרטיסים שאפשר לקנות מתי שרוצים וכשמתשתמשים צריך לכרטס אותם) הפקחים אמרו שהם חייבים לתת לנו דוח וזה 800 קרונות צ'כיות לכרטיס (32$) ולאחר דיבורים והסברים והתנצלויות מצידנו, שילמנו את הקנס בעבור כרטיס אחד והמשכנו בדרך קצת בהלם.

מייד מבינים למה אומרים שפראג היא העיר היפה בעולם. איך שיצאנו מהמטרו, הרגשנו את האנרגיה  משתנה. תיירים גודשים את הרחובות, מבנים  ישנים ששומרו יוצרים תחושה של תפאורת סרט רומנטי, לצד דוכני פירות, מיצים, סירים עם אוכל מקומי, מזכרות ואווירה נהדרת מלאת חיוכים גם לשומרים המבצעים בדיקת בטיחות שגרתית, יש חיוך וקריצה כשאנחנו אומרים להם שאנחנו מישראל.

נתנו לזרם האנשים להוביל אותנו, ל'טירה' של פראג,  הטירה נמצאת על גבעה המשקיפה על העיר, וכשנכנסים לטירה ומעפילים למעלה ב287 מדרגות ספירליות (אנחנו ספרנו 285) מגיעים לנוף מדהים וגם אפשר לראות את קצוות הצריחים המקיפים את הטירה. המראות מדהימים!

ירדנו למטה והתחלנו בהליכה קלילה לכיוון גשר קארל, בדרך עברנו בסמטאות יפיפיות המעוטרות במסעדות, בתי קפה וחנויות מזכרות.

ממש בתחילת הדרך ראינו חנות גדולה לבובות מריונטה. התלהבנו מאוד ובתוך החנות מוכרת חביבה, הסבירה לנו בחביבות על הבובות השונות, ההבדלים ביניהן, מפלסטיק, מעץ, עבודת יד וכאלו שלא. ואף נתנה לבנות להתנסות בהפעלת בובת מריונטה בעצמן.

שגיאה
הוידאו הזה אינו קיים

כמובן שיצאנו עם בובת מריונטה משלנו… טוב נו איך לא.
בהמשך הדרך ראינו שמוכרים בובות כאלה כמעט בכל חנות מזכרות – קטע  כזה.

מאפה הקיורטוש ההונגרי, נמכר כאן בכל פינה, עטוף בסוכר וקינמון מעוטר בשוקולד חם ולפעמים ממולא בפודינג וניל מתקתק.

כשמגיעים לגשר קארל, מרגישים מיד, המוני התיירים והדוכנים הפזורים לאורכו, מזכרות, ציירים ועוד כיאה לאטרקצית תיירות מרכזית אבל מה שמיוחד באמת, אלו הם הפסלים ברוח הנצרות לכל אורכו של הגשר, ולפעמים בשילוב אותיות עבריות.

אחרי גשר קארל, פנינו לכיכר המרכזית. ראינו את השכון האסטרונומי המפורסם ואף האזנו לצלצול השעון המיוחד בכל שעה עגולה. האווירה טובה כמעט כמו בכיכר סן מארקו בוונציה.

התחלנו ללכת לכיוון בית חב"ד שנמצא ברובע היהודי, בכל זאת, היה זה חג שבועות והובטחה לנו מסיבת גלידה.

עברנו ליד בית הכנסת הגדול שהיה סגור, בגלל חג השבועות. כשהגענו לבית חב"ד היו שם כבר המון אנשים, בעיקר אנשי הקהילה היהודית שמתגוררים בפראג. מה שהיה נחמד, שהיו המון ילדים וכולם חיכו בציפייה לגלידה המובטחת.

כשהגיע הרגע (לאחר שהאזנו לקריאת עשרת הדיברות – בכל זאת חג מתן תורה) הילדים נעמדו בתור לקבלת הגלידה בטור ארוך ליד הטעם המועדף עליהם (בעיקר שוקו ווניל עוגיות). סיכמנו את הביקור הקצר בפראג כנהדר והחלטנו שנשוב אליה בהמשך ❤

מהרובע היהודי, חזרנו למטרו ומשם לאוטו ולקאמפ שלנו – הביתה. שאר השבוע בילינו בקאמפ. את הארוחות בישלנו בדר"כ, ולפעמים התפנקנו בפיצה – הפיצות מצויינות כאן.

מכינות כדורי שוקולד "בבית" בקאמפ

ואז החלטנו לנסוע לאזור הרי הענקים בצפון צ'כיה והתמקמנו בשפינדלרוב מלין (המכונה שפינדל), עיירת הסקי הכי מפורסמת באזור. ובימי הקיץ הופכת לבסיס יציאה לטיולים בהרי האזור ובעלת אווירה טובה של מסעדות וכמובן בירה הרבה בירה בכל מקום.

בתחילה לקחנו בקתה מקסימה בקאמפ ונשארנו בה 3 לילות, היה לנו שם אפילו תנור!! והיה כיף גם לאפות פיצה!

יצאנו לטיול בשמורת מדבדין – שמורת הדובים.

אחרי עליה ברכבל סקי פתוח, הנוף ירוק מקסים ורוח קרה בפנים. הקטע הוא שבאנו בסנדלים וז'קט דק ודיי רעדנו מקור כשהגענו למעלה. אבל מייד נכנסנו לבית קפה והתפנקנו בשוקו חם שחימם אותנו בצ'יק. אך לא נשארנו שם זמן רב, הבנות לא יכלו להתאפק ורצו לשחק במתקנים המגניבים ולהצטלם על אותיות העץ המפורסמות.

כשהתחלנו במסלול הטיול הבנות כבר קצת התעייפו ולכל אורך המסלול המקסים למפל, התלוננו וכעסו. הרבה פעמים זה קורה, כשתקופה ארוכה יחסית, לא יוצאים לטיולים רגליים, אז בטיול הראשון הבנות ממש מתנגדות ואז אנחנו מדובבים אותם וכך היה גם בפעם הזו.

הדרך חזרה כבר היתה במצב רוח מרומם, עם שירים והצגות ואפילו ויתרנו על אוטובוס שהסיע את מרבית הדרך חזרה ועשינו זאת ברגל במקום (גילוי נאות: אחרי המתנה של חצי שעה לאוטובוס ויתרנו בשמחה והלכנו חזרה בכיף).

המלון הבא שלנו בשפינדל, היה אקווה פארק, מלון ובו פארק מים מגניב ומקורה ומבצע של 40% הנחה! כ-70$ ללילה שכללו ארוחת בוקר וערב וכניסה חופשית לפארק מים, שוב יתרון כלכלי כשעדיין לא ממש התחילה העונה.

במהלך השבוע הלכנו לעוד שני מסלולים באזור הזה שנקרא גן העדן הצ'כי (צ'סקי ראז'); אחד יער האבנים פראחובסקי סקאלי,

והשני מבוך האבנים שצמוד לעיירה בסידייס.

ולא ויתרנו על על ביקור בטירה מקסימה סטאר אהרדי (בהארד א זאמק) וקיבלנו סיור תת קרקעי בנושא גמדונים ופיות.

הטבע כל כך מקסים, המסלולים מוצלים בעצים ומצוקים  מרבית הדרך והטיול נעים ויחסית קל גם במאמץ, כי ההליכה מלאה באטרקציות ויזואליות, כמו סלעים בצורות מיוחדות או נקיקים בהם אפשר להתחבא או לעבור דרכם והמסלול הופך מאתגר לחוויה מגניבה לילדים, בקיצור שווה.
כשחזרנו אחה"צ עוד הספקנו לבלות בפארק המים לפני ארוחת הערב.

את היום האחרון בשפינדלרוב מלין, פתחנו בפארק חבלים ובו מגלשת הרים מגניבה. לפארק החבלים הבנות לא יכלו להכנס כי הן מתחת ל140 ס"מ. אז נהננו בגלישת הרים כייפית. וחזרנו לפארק המים במלון עד שהבנות מיצו וחזרו לחדר.

משפינדל המשכנו מערבה לליברץ (העיר השניה בגודלה אחרי פראג), עיר קטנה ומקסימה. היה זה יום ראשון ובכיכר המרכזית היה שוק מקושט כמו תפאורה בסרט ברוח ימי הביניים, ברקע טירה ענקית (קתדרלה) אבירים, סוסים והסיעות עם המון תלבושות, חרבות, מגנים, מוסיקה ברוח התקופה, אוכל רחוב והופעות ליצנים. הצליחו ליצור אווירה מושלמת. ולקראת אחר הצהריים אפילו היתה הצגה עם סוסים אמיתיים ואבירים.

בעיר היה פארק דינוזאורים – דינו פארק. פארק נחמד לשחק ולהשתולל כמה שעות. היה כיף ומעניין אפילו שבשלב מסוים הבנות גילו את האקס בוקס ורק שיחקו למעלה משעה במשחקי מחשב מגניבים עם עוד ילדים צ'כים חמודים, שהצטרפו מידי פעם.

באחד הימים יצאנו לטייל באזור שנקרא שוויצריה הצ'כית, על גבול גרמניה. המסלול כלל הליכה בנחל ושיט בנחל. ההליכה לא היתה ארוכה כחצי שעה – שעה, והשייט בנחל עשרים דקות בערך.

האיש שהשיט את הסירה היה איש מבוגר ומבדח ולכל אורך המסלול סיפר בדיחות בצ'כית והראה כל מיני סלעים שדומים לחיות. בשלב מסוים הגענו לנקודת המפל שהיה יבש ואז הוא משך חבל נסתר מתוך הסלע ומפל מים נפל ממש קרוב אלינו, כולנו צחקנו והתרגשנו זה היה ממש כיף במיוחד לבנות שישבו בחרטום הסירה.

אחר כך המשכנו במסלול ההליכה בנחל (כשעתיים) שהעלה אותנו לכפר, עליה דיי קשה והבנות עלו בכיף ובלי תלונות.

הפינלה של הטיול היה באוטובוס מגניב עם 'שיק של פעם', שהחזיר אותנו לחנייה של המכוניות.

את היום האחרון בליברץ בחרנו לבלות במוזיאון המדע שנקרא איי.קיו. לאנדיה. 4 קומות בבניין ענק, של מיצגים שהכל היה חדש. הבנות נהנו לבחון ולהתנסות, נכנסנו גם לפלאנטריום (תשלום נוסף של כחצי כרטיס כניסה) קיבלנו מכשיר מתורגמן ואוזניות לשפה האנגלית. הסרט היה מרהיב וכולל הסברים על המירוץ אל החלל בשנים הראשונות, של רוסיה וארה"ב עד לנחיתה על הירח.

הראכוב היתה התחנה האחרונה שלנו בדרך לפולין, בימים שהיינו שם היה קריר וגשום, זוהי עיירת סקי חביבה ולנו זו היתה הזדמנות לטעינת מצברים והתרגעות. האינטרנט היה מצוין והבנות נהנו לבלות ביו טיוב כאוות נפשן (שלא ידעה שובע).
בין לבין טיילנו למפל מקסים ובקרנו בעיר הפולנית השכנה פורבה, בדיעבד חשבנו שדווקא העיר הפולנית היתה יותר פעילה והיינו צריכים לישון שם (פעם הבאה).

למחרת יצאנו לכיוון פולין, ובדרך לא התאפקנו, וקפצנו למפל נוסף מיד אחרי ארוחת בוקר נפלאה (בופה ארוחת בוקר שוודית) והמשכנו משם לוורוצלב.

להתראות צ'כיה שלום פולין ♡

2 תגובות בנושא “צ'כיה – הבירה היפה בעולם והבירה כמעט חינם

1. טוב הייתי ממש משוחדת, ועכשיו אפילו יותר!
    צ'כיה מקסימה ופראג תמיד נראתה לי מדהימה אפילו שמעולם לא ביקרתי בה עכשיו ברור שזה יהיה בקרוב!
    איזה יופי!!
    המסלולים היפייפיים, המבנים, הקמאפים האלה ( ישראל, קדימה! לקדם כאלה גם כאן!) והתמונות המעולות ( כמו תמיד! ) לאורך כל הפוסט.. איך זה שאנחנו לא שם??!
    כל הכבוד לכם, תמשיכו ככה להנות ולגרום לנו עם הפוסטים תחושה שאנחנו אתכם ועוד יותר, השיתוף של המידע הכל כך רלוונטי וממקור ראשון, בטוח נחזור לקרוא שוב בטיול שלנו.
    יאללה פולין, מחכים לראות מה תשתפר משם, יש לי תחושה שנשנה את התפיסה שיש לנו עליה..
    נשיקות לכולם!
    מתגעגעים כל כך!!!

Liked by 1 person

1. אחותי אהובתי, צ'כיה באמת מדהימה, ואחרי פולין חזרנו אליה לקצת אז המשך יבוא…