פורסם ב אירופה

לונדון

לונדון, מאז שחני ומשפחתה עברו לגור בלונדון ידענו שלונדון ברשימת היעדים הבאים לטיול.

במהלך השנה האחרונה בישראל, למדנו לחזור לשגרה, לחברים, התמקדנו בלמידה, בהתבוננות על חיינו החדשים ישנים של אחרי המסע שלנו.

הרגשנו עייפים ולא ממש יצאנו לטיולים, עד… שהגיע החופש הגדול, כולם הרגישו שהגיעה השעה, מוכנים לחו"ל ולא רק טעימה אלא ממש נגיסה… השכרנו את הבית למשפחה נחמדה דרך אייר בי אנד בי,שטיפלו יפה בחיות המחמד שלנו ובבית כמובן.

וכמו שהדברים מסתדרים, מצאנו טיסת לאו קואסט ב80$ ללונדון בדיוק יומיים לפני שגבי (בעלה של חני), יוצא עם 3 הבנות שלהם לטיול של 3 שבועות לרומניה, מה שהשאיר את הבית פנוי בלונדון והזדמנות פז לביקור עומק בעיר, בשילוב בילוי עם חני אהובתי.

הגענו ב20 ביולי בטיסה לילית שהיתה נפלאה ונהג המונית שלנו חיכה בסבלנות גם אחרי דיליי של שעה והסיע אותנו באדיבות ובשעה 4 וחצי לפנות בוקר הגענו לפתח בית משפחת מילה בלונדון.

שכונה מקסימה, שרשרת בתים זהים, לונדון סטייל, דלת בצבע כחול וגינה קטנה מאחור…

היומיים הראשונים היו מרגשים, הכרנו את הסביבה הקרובה בתחילה, ומהר מאוד התוודענו לטיוב – הרכבת התחתית שהיתה רק מרחק כמה דקות הליכה מהבית.

נסענו לארמון בקינגהם, טיילנו בהייד פארק הצמוד.

במוזיאונים שהם אטרקציה בפני עצמה, והנחמד שהכניסה חינם, איזה כיף וחסכוני!

וכך עבר שבוע גדוש פעילויות כמו תיירים מנוסים כבשנו את העיר, מואב למד את הדרכים, הקיצורים, מה שווה ומה פחות, חקר בדק ודאג לנו כמו תמיד.

במקביל ניהלנו בית, עשינו קניות, בישלנו ואפילו ניקינו הרגשנו בבית. חני שחזרה בערב הביתה הוסיפה עוד כיף למשוואה…

ערב אחד מואב הודיע חגיגית שמצא 3 כרטיסים להצגה אלאדין במיקום (שורה שלישית) ובמחיר מעולה – כ-70£

ההצגה היתה מקסימה!!!

החוויה מתחילה כבר באולם המפואר, ההצגה מלהיבה עם השחקנים המקסימים והתפאורה המושקעת. שעתיים וחצי פלוס הפסקה, שהיו בילוי בנות נפלא ומרגש!

למוזיאון למדע הגענו עוד לפני שהבנות של חני נסעו, והיה ממש נחמד, למדנו על תעופה, כח המשיכה ועוד.

הכניסה למוזיאון חינם אך תמיד יש מייצגים בתשלום, נכנסנו למייצג אינטראקטיבי שהילדים מאוד אהבו לעשות ניסויים ולשחק.

השתדלנו לשמור על חוק הצמצום "אטראקציה אחת ביום" ונהננו מהיום באיזי וחזרנו הביתה אחהצ-ערב מלאים חוויות, מואב לקח אותנו לכל המקומות שאסור לפספס"; קאמדן מרקט, נוטינג היל, פורטבלו מרקט, גשר לונדון, המצודה, הביג בן שבשיפוצים, בניין הפרלמנט, כיכר פיקדילי, חנות הm&m, חנות לגו, דיסני, המליס ועוד ועוד

אחת האטרקציות ש"סומנו" על ידי מואב, "קייוב", הגן הבוטני הגדול והמרשים ביותר בלונדון, שטח מטורף של גנים מטופחים שאפילו גל החום לא הצליח להרוס, חממות זכוכית מדהימות עם גידולים מכל העולם (קקאו, קפה, חינה, קקטוסים, סחלבים ועוד המון)

התפצלנו לשירותים, מואב ואלה, ורוני, גלי ואני ומרוב שהמקום עצום, נפגשנו שוב ביציאה בדרך החוצה, היה זה יום מדהים!

כולם אוהבים לעשות קניות בלונדון, ועכשיו גם אני אוהבת! פריימארק הוא גולת הכותרת במיוחד כשהבנות גילו שיש מחלקה שלמה של מוצרי הארי פוטר, אבל לא רק זה גם הבגדים, הנעליים דרך אקססורייז ועוד מזכרות ממש כלבו!והמחירים מאוד משכנעים!

האהבה השניה שלי היא קניות בסופרים גדולים, לנו ליד הבית יש tesco תוך שבועיים היה לי כבר כרטיס מועדון וההתרגשות היתה גדולה.

כשהחלטנו לטוס ללונדון, לא היו לנו המון יעדים שהיו חשובים לנו, אבל לי יעד אחד היה חשוב ביותר וזהו מרכז אדוארד באך.

כמטפלת בפרחי באך בשנים האחרונות, היה לי מאוד חשוב לבקר במקום שבו הכל התחיל והתפתח… המרכז ממוקם כשעה וחצי מלונדון, השכרנו רכב ליום אחד, זו היתה אחת החוויות המרגשות (בעיקר בשבילי), האותנטיות, הפשטות והאנרגיה המדהימה שהיתה במקום היתה שווה את הכל.

למחרת ניצלנו את הרכב שהיה אצלנו עדיין ונסענו מואב ואני למרכז הלוגיסטי הגדול ביותר בלונדון לפרחים ועציצים – ואני אסביר…

כשהגענו להתארח בבית של חני וגבי, היה ברור לנו שנרצה להודות להם על האירוח הנדיב, בכל זאת לא בכל יום פותחים את הבית לחודש ימים. כשראינו את החצר הקטנה מאחורי הבית שהיתה זקוקה קצת לתשומת לב, החלטנו להפתיע אותם בגינה מושקעת – ונחזור ל4 בבוקר לחנות פרחים…

העמסנו צמחים ופרחים בהתלהבות רבה, הידרוגנדגיה, גרניום, חרציות, צמחי תבלין לגינת התבלינים שתוכננה ועוד ועוד

חזרנו ליום גדוש בעבודת גננות משותפת של כל המשפחה, החל מניקוש עשבים שוטים, השקיית האדמה שהיתה שחורה ויבשה מאוד.

כל אחד ואחת תרמו לפרוייקט שלא היה פשוט כלל אך מלא סיפוק והודייה, במיוחד מהתוצאה ומהרצון לשמח את המארחים הנדיבים שלנו! בסוף היום הגינה היתה מקסימה, כולל החזית לבית שהיתה צבעונית ויפה!.

הזמן עבר מהר, אחותי תומי הצטרפה לסוף שבוע ספונטני עם 3 הבנות שלה והחליפו "משמרות" עם מואב שנאלץ לחזור ארצה לעבודה.

היה זה סוף שבוע אדיר, הבנות כל כך נהנו הסתובבנו המון, אמנם חזרנו על חלק מהאטרקציות שכבר עשינו אבל היה כזה כיף ביחד, כיכר פיקדילי, חנות ה m&m, לגו, פדינגטון, נוטינג היל, קאמדן מרקט…

שוב חזרנו לקצב טיול גדוש אליו התווספו קניית מזכרות ומתנות וכל רגע יחד היה חוויה מעולה כולל הארוחות באצ'ה והקניות התכופות אפילו יותר בטסקו.

הימים עברו מהר, מזג האוויר התקרר וגשמים הפכו לשגרה אני התאהבתי עמוקות, מה יכל לשמח יותר מחורף באוגוסט??

פיתחנו סדר יום לא שגרתי, שכלל טיול בוקר בפארק של גלי עם הכלבה גילי, ארוחת בוקר מפנקת ויציאה לטיול יום כל פעם ליעד אחד; מוזיאון האומנות המודרנית, מוזיאון הצעצועים, פריימארק, חנות טייגר, איזלינגטון, קאמדן…

הבנות נהנו כל כך לתכנן את הנסיעות ברכבת התחתית, באיזו תחנה עולים, היכן מחליפים וכמובן מתי יורדים.

הבנות של חני חזרו מהטיול יומיים מוקדם יותר ולנו הזדמנו עוד כמה ימים כולנו יחד, כרטיסי הטיסה שלנו היו ל17/8 בערב, חני עוד היתה בחופשה עד ה15, לכן הוחלט שב16/8 יום לפני החזרה הביתה נעשה יום כיף, לכל הבנות, בעיר הילדים קידסזאניה!

הבנות שמחו כל כך, שלא הפריע להן שהיה זה יום גשום במיוחד ונאלצנו לרוץ כל הדרך לתחנת הרכבת התחתית עם מעילים.

עצרנו בטסקו כמובן להצטיידות, כל אחת התפנקה בחטיפים ושתייה והמשכנו בריצה לתחנה.

היה זה יום נהדר,חזרנו הביתה בסביבות השעה אחת עשרה בלילה מותשים, מרוצים ובעיקר מלאי ציפייה לקראת הטיסה למחרת!

חופשת הקיץ לילדים באנגליה, נמשכת עד ה4 בספטמבר, ומאחר שגבי וחני חזרו לעבודה וטרם נמצאה נני חדשה לשנת הלימודים, עלה רעיון שהבנות שלהם יטוסו איתנו לארץ לחופשת מולדת.

כך שהציפייה לקראת הטיסה למחרת היתה של כולם וההתרגשות היתה גדולה בערך כמו הטיסה שעברה חלק ובנעימים בשינה ברובה של מרבית הבנות.

סיכום נהדר לחופשת קיץ מיוחדת במינה, תודה לונדון, היה לנו מדהים תודה לחני, גבי ולבנות מילה בלעדיהם זה לא היה קורה…

להתראות לונדון, נחזור בקרוב!