פורסם ב תאילנד

היי צפונה לצ'אנג מאי!

בטיסה ישירה מדרום תאילנד באיים, הגענו לצפון במטרה אחת – לחגוג עם התאילנדים את חג ה'לואי קראטונג', זהו חג נפלא בו התאילנדים מודים על השפע הקיים ומזמנים שפע לשנה הבאה, באמצעות קראטונג- זוהי סירה קטנה עשויה מפרחים, עלי בננה, קוקוס (כל מיני) ובראשה נר ולפעמים גם קטורת. את הסירה משיטים בנהר ומבקשים משאלות.

והדבר השני המופלא בחג הזה, היא עששית נייר שמבעירים אותה מלמטה והאש מחממת את האויר שבתוך העששית עד שהיא מתרוממת לשמיים עם המשאלה 🙂 והעניין הופך מרהיב כשכל העיר מפריחה עששיות כאלה יחד – תמונות בהמשך

היו לנו כמה ימים עד החג, בינתיים דוד גלעד הגיע מווגאס, הבנות חיכו בהתרגשות וספרו את הימים עד לבואו.

בקרנו בשוק הלילה בכל ערב, השוק עצום ובכל פעם הגענו לחלקים אחרים ממנו, הבנות למדו את "שפת" המיקוח ונהנו מכל רגע, במיוחד המוכרות התרגשו לנהל מו"מ עם ילדות צעירות וביישניות.שיצאו עם שלל מאושרות כל כך!

צ'אנג מאי היא בירת האטרקציות בתאילנד, המושכת אליה המוני תיירים שבאים להנות מכל הטוב שהיא מציעה, אנחנו בחרנו מספר אטרקציות שמצד אחד ישמחו מאוד את הבנות וגם ישאירו טעם של עוד ומצד שני לא יתישו אותנו כפי שקורה אחרי טיול של שבוע-שבועיים בחופש הגדול.

מוזיאון אומנות התלת מימד, שהיתה בילוי מושלם ליום גשום (אך לא רק…)עריכה

מרכז ציור על פילים, עמותה מקסימה להצלת פילים בפרט והעולם בכלל

בגרנד קניון ופארק המים הצף (הבנות הלכו עם מואב וגלעד, אז אין הרבה תמונות…)

טיול יום לשמורת דוי איטאנון הכולל שני מפלים וההר הגבוה ביותר בתאילנד שם נמצאים שני מקדשים שהוענקו למלך ולמלכת תאילנד, בתוכם באים התאילנדים להתפלל לרגלי פסלי הבודהה.

השמורה מטופחת, יפיפיה והמונים נוהרים אליה. בקצה ההר הטמפרטורה יורדת בכמה מעלות וממ קריר ונעים, כדאי להביא ג'קטים.

סיור במפעלים, זהו טיול יום חביב ה"מפעלים" שתכלס נועדו לתיירים שיגיעו לאחר שהם מסתכלים בתהליך ההכנה לחנות המפעל, שם ירכשו במחירים מופקעים את התוצרת שנמכרת בחצי המחיר ופחות בשוק הלילה. אבל מה אני אגיד, זה כיף אז נסענו, והיה מעולה!

הגיע החג לו חיכינו, ביומו הראשון שהיה יום ראשון בשבוע,  הגענו לשוק יום א' שהיה מדהים במרכולתו, אך צפוף לעצבן ועם 2 בנות צעירות ותינוקת על הגב, אחרי כשעה וחצי הרגשנו שמיצינו.

ביום השני, הגיעה גולת הכותרת של החג, השמיים התהדרו בירח מלא (אמור היה להיות קרוב מאוד מזה 68 שנים, אך אנחנו לא ראינו הבדל…) כבר כשהתקרבנו אל מקורות המים שם גדלה ההתכנסות החגיגית, התחלנו לראות עששיות בשמיים, בהתחלה מעט אך ככל שהתקרבנו ראינו עוד ועוד… חיפשנו מקום לקנות את העששיות, והתברר שעקב האבל כל מלך תאילנד שנפטר לפני חודש, הוחלט לוותר על העששיות בחג הזה, אך נפתחו מעין דוכני 'שוק שחור' שמכרו כל עששית ב-100 באט שהם כ-2.5$. קנינו 5 אחת לכל אחד מאיתנו והבנות בחרו קראטונג והתחלנו להתמע בהמוני האנשים. האוירה היתה נפלאה, אנשים מאושרים והמון תקווה באוויר לעולם טוב יותר, מרגש!

הבנות והבנים הולכים היום לפארק אומגות מטורף flight of the gibbon  נאחל להם הנאה ואני הרווחתי זמן איכות עם גלי.

יללה ביי

4 תגובות בנושא “היי צפונה לצ'אנג מאי!

1. איך הצלחת להפתיע אותנו כל כך, אנחנו שחזרנו משם רק לפני חודש וחצי מרגישים כאילו אתם במקום אחר לגמרי..
    איזה יופי, כמה פעילויות נהדרות!
    כל כך מתאים למשפחה עם כל הילדים.
    בא לנו לחזור עכשיו!
    התמונות מצויינות ואתם נראים מאושרים, כמו שצריך!!
    תמשיכו להנות!
    עוקבים בכיליון עיניים!

Liked by 1 person

2. טלוש, איזה פוסט נפלא! אני חייבת להגיע לשם בעצמי, זה נראה פשוט מקום מעולה. נראה שאת עושים חיים משוגעים אז תמשיכו ליהנות ותמשיכי לשתף אותנו בבלוג.